مارس-آوریل 2018

مارس-آوریل 2018

سخن سردبیر

یافتن بهترین روش معرفی و رونمایی از یک محصول

نویسندگان: آمالش شارما, الوک سابو, وی کومارفاصله بهتر، موجب بهبود آموزش می‌شود. قبل از آنکه از محصول جدیدی رونمایی کنید، زمانی را برای یادگیری از تجارب آخرین رونمایی‌تان در نظر بگیرید. در ابتدای پاییز امسال، و طبق رسم هر سال، اپل یک یا چند آیفون جدید خود را معرفی می‌کند؛ یک مراسم رونمایی در بین […]

وجه تاریک قدرشناسی، سختی دخالت‌های مشاوران، معیار پیتر، و مطالبی دیگر…

بخش ایده بان مجله کسب و کار هاروارد، به بررسی برخی از جدیدترین تحقیقات حوزه مدیریت و کسب و کار می پردازد و بصورت مختصر آنها را معرفی می کند. در ادامه مقالات مورد بررسی در شماره جولای-آگوست 2018 مجله را با هم مرور می کنیم. بازاریابی؛ سازگاری با مشتری، رضایت و سود به همراه […]

مدیرعامل در برابر زمان

نویسندگان: ادی اگنیشسمیزان درخواست‌ها و پیچیدگی هدایت یک کمپانی، دیوانه‌کننده است. مدیرعامل هم بر بخش‌ها و هم بر دستورکار واحدهای مختلف کسب‌وکار نظارت می‌کند و به گستره‌ای از نمایندگان، ذی‌نفعان، مشتریان، کارکنان، هیئت‌مدیره، رسانه‌ها و دولت پاسخگو است. و ازآنجایی‌که مدیرعامل‌ها ربات نیستند، آن‌ها هم باید برای خانواده، دوستان، ورزش و سایر علائق غیرکاری‌شان وقت […]

زنان از کم‌اهمیت دانستن اختلاف جنسیتی سود می‌برند!

نویسندگان: نیکول تورساشلی مارتین که به زودی در استنفورد استاد تمام خواهد شد و کاترین فیلیپس پروفسور دانشگاه کلمبیا، از افرادی خواستند تا نظر خود را مورد جملات مختلف مربوط به اهمیت تفاوت‌های جنسیتی بیان کنند. آن‌ها دریافتند که زنانی که بر همسانی زنان و مردان تمرکز دارند (نابینایی جنسیتی)، قدرت و اعتماد‌به‌نفس بیشتری نسبت […]

مدیرعامل لیوای اشتراوس درباره‌ی بازگرداندن یک برند نمادین به مسیر رشد و تعالی می‌گوید

نویسندگان: چیپ برگمن آدم برندها هستم. ۲۸ سال را در بخش مدیریت برند پراکتر اند گمبل گذراندم. پروژه‌ی تصاحب ۵۷ میلیارد دلاری ژیلت توسط پراکتر اند گمبل را هدایت کردم و سپس شش سال به اداره‌ی همان بخش پرداختم – یکی از پرسودترین بخش‌های کمپانی بود. این توافقی بود که خیلی به چشم آمد، بنابراین […]

مدیرعامل‌ها چگونه زمان را مدیریت می‌کنند

نویسندگان: مایکل پورتر, نیتین نوریازمان کمیاب‌ترین منبعی است که رهبران در اختیار دارند. بخشی که این زمان به آن تخصیص داده می‌شود، اهمیت دارد – خیلی زیاد!   در واژه‌نامه‌ی مدیریت، مدیرعامل معادل با چکیده‌ی رهبری است. بااین‌حال و در عین غافلگیری، اطلاعات بسیار اندکی درباره‌ی این مسئولیت منحصربه‌فرد وجود دارد. درحالی‌که مدیرعامل‌ها قدرت اصلی […]

مدیرعامل‌ها در واقع چه می‌کنند؟

نویسندگان: مایکل پورتر, نیتین نوریادرحالی‌که می‌دانیم رهبران شرکت‌ها سرشان خیلی شلوغ است، اما به طرز غافلگیرکننده‌ای اطلاعات اندکی نسبت به فعالیت‌های روزمره‌شان داریم. به‌منظور پر کردن این خلأ، در سال ۲۰۰۶، مایکل پورتر و نیتین نوریا که از اساتید دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد هستند، از شرکت‌کنندگان در «کارگاه مدیرعامل جدید» خواستند که به مدت ۱۳ هفته، […]

رویکردی که یکی از مدیرعامل‌ها برای مدیریت تقویمش دارد

نویسندگان: دنیل مک‌گین, سارا هیگینزتام جنتیله ۲۰ سال به‌عنوان مدیر جنرال الکتریک کار کرد تا اینکه به‌عنوان مدیرعامل اسپیریت ایروسیستمز که یک تامین‌کننده‌ی ۷ میلیارد دلاری صنایع هوایی است، انتخاب شد. هفت ماه پس از پذیرش این شغل در سال ۲۰۱۷، جنتیله و دستیارش در قالب مطالعه‌ی دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد، ۱۳ هفته زمانشان را رصد […]

آیا کارکنانتان احساس محترم بودن دارند؟

نویسندگان: کریستی راجرزبه کارکنان نشان دهید که ارزشمندند، کسب‌وکارتان شکوفا خواهد شد. وقتی از کارکنانتان می‌پرسید که چه چیزی بیشترین اهمیت را برای آن‌ها دارد، غالبا حس محترم بودن در صدر فهرست جای می‌گیرد. در پژوهش جدیدی که توسط کریستین پوراث از دانشگاه جرج‌تاون و بر روی نزدیک به ۲۰ هزار نیروی کار در سرتاسر […]

یکی دیگر از عواید گوناگونی (تنوع نیروی انسانی)

نویسندگان: پل گامپرز, سیلپا کووالیمی‌دانیم که تیم‌های ناهمگن تصمیمات بهتری را اتخاذ می‌کنند. یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های بهتری هم انجام می‌دهند. وقتی مدیران و محققان درباره‌ی تاثیرات گوناگونی بر سازمان‌‌ها و تیم‌ها سخن می‌گویند، معمولا به اثراتی که بر دقت و هدفمندی جمع، تفکر تحلیلی و نوآوری‌شان می‌گذارد اشاره می‌کنند. اما محققین […]

ایجاد یک سازمان هدف‌محور؛ کمک به تیم برای یافتن هدف والاترشان

نویسندگان: آنجان تاکور, رابرت کوئینچگونه کارکنان را به تشریک هوشمندی و انرژی در محیط کار ترغیب کنیم وقتی جری اندرسون برای اولین بار به‌عنوان رئیس دی‌تی‌ای انرژی انتخاب شد، به قدرت اهداف والای سازمانی اعتقادی نداشت. نمی‌گوییم ماموریت مشخصی داشته باشید که عمدتا بر نحوه‌ی ارزش‌آفرینی اقتصادی یک کسب‌وکار متمرکز باشد. دی‌تی‌ای ماموریتی داشت که […]

وقتی تکنولوژی از جامعه پیش می‌افتد

نویسندگان: تارون خاناافراد خلاق و پیشرو باید نهادهایی بسازند که اجازه‌ی موفقیت را به آن‌ها بدهد – و این کار به‌تنهایی ممکن نیست. پهپادها که در اصل به خاطر اهداف نظامی توسعه داده شدند، تا سال ۲۰۱۳ تاییدیه‌ی بهره‌برداری تجاری در ایالات متحده را دریافت نکردند. اما وقتی این اتفاق افتاد، بلافاصله مشخص شد که […]

تحول خدمات درمانی از پایه؛ راهکارهای بالا به پایین نمی‌تواند به‌تنهایی سیستم را اصلاح کند

نویسندگان: راوی رامامورتی, ویجی گووینداراجانسیستم خدمات درمانی آمریکا به‌شدت نیازمند اصلاح است تا هزینه‌ها را کنترل کند، کیفیت را بهبود دهد و دسترس‌پذیری بیشتری داشته باشد. البته تغییر سیاست‌های دولتی هم ضروری است؛ اما راهکارهای بالا به پایین نمی‌تواند به‌تنهایی یک سیستم مضر و گمراه را اصلاح کند. همچنین صنعت به تحول از پایین به […]

راهنمای پرینت سه‌بعدی؛ مدل‌های کسب‌وکار برای تولید افزایشی

نویسندگان: ریچارد دی‌آونیعصر جدیدی در تولید افزایشی یا «پرینت سه‌بعدی» به وجود آمده که پیامدهای بزرگی را برای به‌کارگیری تکنولوژی و مدل‌های کسب‌وکار مورد استفاده‌ی کمپانی‌ها برای تصمیم‌گیری داشته است. سه سال از آخرین باری که مقاله‌ی مربوط به این حوزه را در اچ‌بی‌آر نوشتم می‌گذرد («انقلاب پرینت سه‌بعدی»، می ۲۰۱۵) و از آن موقع، […]

هوش مبتنی بر همکاری: انسان‌ها و هوش مصنوعی به یکدیگر می‌پیوندند

نویسندگان: پل داهرتی, جیمز ویلسونهوش مصنوعی در بسیاری از مشاغل «انسانی» – تشخیص بیماری، ترجمه‌ی زبان‌ها، ارائه خدمات مشتریان – به مهارت رسیده و به‌سرعت بهبود می‌یابد. طبیعتا این پیشرفت ترس را در دل افراد می‌اندازد که در نهایت هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی در سرتاسر بخش‌های اقتصاد شود. اما چنین چیزی حتمی یا حتی […]

مصاحبه؛ مدیران تمامی پاسخ‌ها را در اختیار ندارند!

نویسندگان: ادی ایگنیشسگفتگویی با جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان چیس یک بار نیویورک‌‎تایمز، جیمی دیمون را تحت عنوان «یک بانکدار آمریکایی با نفرت حداقلی» نام برد. این مهربان‌ترین صفتی است که می‌توان برای یک غول وال‌استریت به کار برد. دیمون بیش از ۱۲ سال است که سکان‌دار جی‌پی‌مورگان چیس است. او در ۶۲ سالگی و با […]

مدیریت خود؛ همکاری بدون فرسودگی

نویسندگان: اسکات تیلور, دب زنر, راب کراس«افراد بسیار زیادی می‌توانند از طریق کانال‌های مختلف به شما دسترسی پیدا کنند و این موضوع، فشار زیادی را ایجاد می‌کند.» «ایمیل‌های مداوم، مسافرت‌های بین‌المللی، تماس در تمامی ساعات. واقعا خسته شده بودم. تقاضاهای همکاری و کمک‌رسانی امانم را بریده بودند.» «همیشه حس می‌کردم باید کار بیشتری انجام دهم […]

مطالعه موردی؛ از یک بازار گوشه‌ای تا رونق فراوان

نویسندگان: الی اوفکآیا یک کمپانی تولید بیسکوئیت برنجی ژاپنی می‌تواند از بخش آسیایی به راهروی اسنک‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای منتقل شود؟ مطالعه موردی های ساختگی: در اچ‌بی‌آر، مشکلاتی که رهبران در کمپانی‌های واقعی با آن مواجه می‌شوند را ارائه می‌کند و راهکارهای متخصصین را می‌پرسد. این مورد بر اساس مطالعه‌ی موردی «کامدا سایکا: تغییر در […]

چند کتاب و یک ایده: آیا در اقتصاد کاره‌ای مشاغل خوبی وجود دارد؟

نویسندگان: نیکول تورسنمی توان رشد اقتصاد کاره‌ای (GIG Economy) را انکار کرد. اقتصاددان‌ها برآورد کرده‌اند درصد کارگران آمریکایی که مخارج خود را به‌عنوان پیمانکار مستقل، شغل آزاد، شغل موقت و نیروی کار گوش‌به‌زنگ درمی‌آورند، از ۱۰ درصد در سال ۲۰۰۵ به تقریبا ۱۶ درصد در ۲۰۱۵ رسیده است و این روند هیچ نشانه‌ای مبنی بر […]

کار و زندگی؛ دنیل لیبسکیند – معمار

اچ‌بی‌آر: برخی از پروژه‌های شما به بیش از یک دهه برای تکمیل نیاز داشتند. چگونه انگیزه‌ی خود را حفظ می‎کنید؟ لیبسکیند: باید ایمان داشته باشید تا در بدبینی گرفتار نشوید که همه‌جا هست. افراد می‌‎گویند «این موزه هیچ‌گاه ساخته نخواهد شد. شما باید تسلیم شوید». یا می‌گویند «با این همه ذی‌نفع، آخرش چیزی برای شما […]

بازاریابی در عصر الکسا (Alexa)

نویسندگان: نیراج داور, نیل بندلدستیارهای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)، شیوه‌ی ارتباطِ شرکت‌ها و مشتریان را تغییر می‌دهند.   خودروی خودران، لوری را به خانه‌اش رساند و سپس به سمت سرویس از پیش تعیین شده‌اش به سمت تعمیرگاه حرکت کرد. فردا صبح برای رساندن لوری به فرودگاه، بر خواهد گشت. در مسیر ورود به خانه، […]

چابکی در مقیاس؛ چگونه از چند تیم به سمت صدها تیم برویم

نویسندگان: اندی نوبل, جف سادرلند, دارل ریگبیچگونه از چند تیم به سمت صدها تیم برویم   در حال حاضر اکثر رهبران کسب‌وکار با تیم‌های نوآوری چابک آشنا هستند. این گروه‌های کوچک و کارآفرین به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نزدیک به مشتریان بمانند و به‌سرعت با شرایط متغیر آداپته شوند. آن‌ها وقتی به‌درستی اجرا می‌شوند، همواره موجب […]

چگونه مدیرعامل‌های موفق به مدیریت صحنه‌ی میانی می‌پردازند

نویسندگان: دنیس کِری, رادنی زمل, مت کودیهییک شروع قوی شما را خیلی پیش می‌اندازد هر رهبر اهمیت صد روز اول یا اولین سال حضورش در دفتر را می‌داند – دوره‌ای که طی آن فرد باید ارزیابی و تشخیص را انجام دهد، چشم‌انداز و استراتژی را شکل دهد و پیروزی‌های اولیه‌ای کسب کند که اعتماد و […]

مدیریت استعداد و زوج های شاغل

نویسندگان: جنیفر پتریگلیریدوره‌های عملیاتی سفت‌وسخت، رویکرد اشتباهی برای توسعه هستند   یک مدیر اجرایی که آن را دیوید می‌نامم، شایستگی خود به‌عنوان سرپرست یک کارخانه‌ی تولیدی بزرگ در یک آمیزه‌ی چندفرهنگی را ثابت کرده بود. بنابراین وقتی پست ریاست یکی از کسب‌وکارهای کلیدی کمپانی به طرز غیرمنتظره‌ای خالی شد، مدیرعامل نشستی با دیوید برگزار کرد […]

تصور اشتباهی که اکثر افراد درباره‌ی خانم‌ها و آقایان دارند

نویسندگان: رابین الی, کاترین تینسلیتحقیق نشان می‌دهد که جنسیت‌ها آن‌قدر هم متفاوت نیستند گفتگو درباره‌ی رفتار با بانوان در محیط کار اخیراً به اوج رسیده و رهبران ارشد –هم آقایان و هم خانم‌ها– بیش از پیش درباره‌ی تعهد به برابری جنسی حرف می‌زنند. این‌ها همگی خوبند، اما یک نکته‌ی مهم وجود دارد. گفتگوها و بسیاری […]

اخراج‌هایی که کمپانی‌تان را متلاشی نمی‌کنند

نویسندگان: ساندرا سوچر, شالین گوپتارویکردهای بهتر برای نقل‌وانتقال نیروی کار دو عامل بسیار مهم هستند که در حال تحول ماهیت اجرای کارند: اتوماسیون و رقابت‌های جهانی که شدیدتر از همیشه شده است. بسیاری از سازمان‌ها برای ماندن در رقابت، باید درباره‌ی استراتژی‌های نیروی کارشان بازنگری کرده و تغییراتی ایجاد کنند که اخلال‌گر و دردناک هستند. […]

مدیریت ریسک سیاسی در قرن 21

نویسندگان: ایمی زیگارت, کاندولیزا رایستهدیدهای امروز پیچیده‌ترند، اما لزومی ندارد رویکردهای اصلاحشان هم پیچیده باشند نوشته‌ی کاندولیزا رایس و ایمی زیگارت در سال 2010، گابریلا کاپرتویت خبری خواند که زندگی‌اش را عوض کرد. در آن گفته می‌شود که چگونه یک نهنگ ارکا (قاتل) طی نمایشی در سی‌ورلد اورلاندو، یک مربی را به قتل رساند. کاپرتویت […]

چگونه کمک‌های موردنیازتان را دریافت کنید

نویسندگان: هایدی گرانتافراد به طرز غافلگیرکننده‌ای دوست دارند کمک کنند – اگر به شیوه‌ای درست از آن‌ها درخواست کنید. تعداد اندکی از ما دوست داریم درخواست کمک کنیم. همان‌طور که تحقیقات حوزه‌ی عصب‌شناسی و روانشناسی نشان می‌دهند، تهدیدات اجتماعیِ وارده –ابهام، ریسک طرد شدن، پتانسیل کاهش جایگاه و چشم‌ پوشیدن داوطلبانه از استقلال– همان مناطقی […]

مطالعه موردی: به الگوریتم اعتماد کنید یا به غریزه‌ی خودتان؟

نویسندگان: جفری پولزریک مدیر باید تصمیم بگیرد که کدام گزینه بهتر است! آلایا جونز نمی‌توانست به سخنرانی‌های خداحافظی به‌خوبی توجه کند. اگرچه خیلی ناراحت بود که همکار قدیمی‌اش، ان بنک، آن‌ها را ترک می‌کند، اما بیشتر ذهنش درگیر این موضوع بود که چه کسی می‌تواند جایگزین او شود. آلایا به‌عنوان مدیر بخش بازاریابی و فروش در […]

معمای قدرت شرکت؛ عشق/نفرت به کسب‌وکارهای بزرگ

نویسندگان: والتر فریکاولین قسمت از کاپیتالیزنت، یک پادکست اقتصادی جدید اثر کیت ولداک از دانشگاه جرج‌تاون و لوئیجی زینگالس از دانشگاه شیکاگو، نگاهی فکورانه به آینده‌ای دارد که در آن مارک زاکربرگ از فیس‌بوک رئیس‌جمهور آمریکا شده و قانون ضد انحصار را اصلاح می‌کند تا مطمئن شود که کمپانی‌اش هیچ‌گاه ورشکست نخواهد شد. زینگالس که […]

استراتژی برای استارتاپ‌ها

نویسندگان: ارین اسکات, اسکات استرن, جاشوا گانزبه ‌عنوان یک استارتاپ، رپیداس‌او‌اس یک نمونه‌ی ساده و تاثیرگذار بود: تماس‌های اورژانسی را به عصر گوشی هوشمند می‌آورد. سیستم‌های پاسخگویی اضطراری در عصر پیش از موبایل تکامل یافته بودند و به همین دلیل تعداد اندکی از آن‌ها می‌توانستند به‌دقت موقعیت تماس‌گیرنده‌هایی که از گوشی موبایل استفاده می‌کردند را […]

کار و زندگی؛ دیپاک چوپرا، معلم سلامتی

نویسندگان: آلیسون بیرددر سن 45 سالگی، چوپرا شغلش به‌عنوان یک پزشک برجسته و مدیر بیمارستان در بوستون را ترک کرد تا مسیر حرفه‌ای خودش را در کالیفرنیا و با تمرکز بر طب یکپارچه (integrative medicine) آغاز کند. او به‌عنوان نویسنده‌ی 86 کتاب و یک سخنران عمومی باتجربه، به سازمان‌ها و افراد مشاوره می‌دهد. مصاحبه توسط […]

قدرت غافلگیرکننده‌ی پرسش‌ها

نویسندگان: الیسون وود بروکس, لزلی جانقدرت غافلگیرکننده‌ی پرسش‌ها، از تبادل اطلاعات بسیار فراتر می‌رود عمده‌ی روز کاری یک مدیر صرف دریافت اطلاعات از دیگران می‌شود – مثلاً از رهبر یک تیم می‌خواهد که اخبار جدید را در مورد وضعیت تیمش بگوید یا با همتایش مذاکره‌ی سفت‌وسختی را انجام می‌دهد. بااین‌حال برخلاف متخصصینی همچون وکلا، خبرنگاران و […]

صحبت از چارچوب نیست!

نویسندگان: کارل شرامآنچه بسیاری از دانشکده‌های کسب‌‌وکار یاد می‌دهند، ارتباط اندکی با موفقیت در کارآفرینی دارد. فرض کنید یک کارآفرین هستید که سر دوراهی مانده‌اید: خیلی سخت کار کرده‌اید تا یک پلتفرم جدید را توسعه دهید و حس می‌کنید وقت بردن آن به بازار است. اما سرمایه‌گذار خطرپذیر در هیئت‌مدیره‌ی شما می‌گوید که محصولتان باید […]

ساختاری که خفه‌کننده نیست

نویسندگان: رانجای گولاتیچگونه رهنمودهای ضروری را به افرادتان ارائه دهید – بدون اینکه ساکتشان کنید   رهبران می‌دانند که باید به افراد فضا بدهند تا بهترینشان را ارائه کنند، به دنبال ایده‌های غیرمرسوم بروند و تصمیمات هوشمندانه‌ای را در لحظه بگیرند. این موضوع آن‌قدر تکرار شده که دیگر کلیشه‌ای قلمداد می‌شود. اما مشکل اینجاست: مدیران […]

«چیزی بسازید و شروع به فروش آن کنید»

نویسندگان: دنیل مک‌گین, والتر فریکمیزگرد: گفتگویی با نیراج شاه، بیژن ثابت و جنیفر لام طی دهه‌ی گذشته، روش استارتاپ ناب که به بازخورد زودهنگام مشتریان، آزمون و تکرار اهمیت می‌دهد، به‌عنوان یک رویکرد انتخاب ظهور کرد. برای درک دیدگاهی که کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذارهای خطرپذیر درباره‌ی چارچوب پیشنهادی در «استراتژی برای استارتاپ‌ها» و رویکرد رسمی‌تر آن […]

مدیران نمی‌توانند به‌تنهایی نقش مدرسان برتر را ایفا کنند

نویسندگان: گارتنردر یک دنیای خیالی و ایده‌آل برای شرکت‌ها، مدیران مجموعه‌ای از بازخوردها را در گزارش‌های مستقیمشان ارسال می‌کنند. این تفکر می‌گوید چنین امری ضرورت دارد، زیرا سازمان‌ها و مسئولیت‌هایشان به‌سرعت تغییر می‌کنند و نیروی کار باید دائماً مهارت‌هایش را به‌روز کند. همچنین میل به گفتگوهای مداوم درباره‌ی توسعه، یکی از دلایلی است که کمپانی‌ها […]

تمرکز بر مجهولات می‌تواند موجب کاهش اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد شود

نویسندگان: دنیل والترزاعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد باعث می‌شود تصمیمات ضعیف در حوزه‌های مختلف از کمپین‌های نظامی تا درمان‌های پزشکی و سرمایه‌گذاری‌های شرکتی و انتخاب‌های استراتژیک صورت بگیرد. این مشکل فراگیر و هزینه‌بر است، بنابراین محققان باید سال‌ها را صرف سرمایه‌گذاری بر روی بررسی علت‌های این موضوع کنند. اکثر محققین تمایل افراد به تمرکز بر نتایجی که به […]

یافتن مسئولیت‌های صحیح برای بنیان‌گذاران سابق

نویسندگان: دانلد یه, کیتی اسمیث میلوی, یاری تومالاهرساله هزاران سازمان غیرانتفاعی باید جایگزینی برای بنیان‌گذار اسبق خود بیابند. عقل متعارف می‌گوید که آن‌ها را کاملاً جدا کنید. با این تفکر، فرد جایگزین با آسودگی از آزادی و استقلال خود لذت خواهد برد – همین منطق توسط کمپانی‌های عمومی دنبال شد. اما تحقیق جدید نشان می‌دهد […]

یادداشت سردبیر؛ حرکت مدیرعامل‌ها به سمت نزاع

نویسندگان: ادی ایگنیشسریسک سیاسی در فضای شرکت‌ها، دارای معنا و مفهوم بسیار خاصی بود. در واقع خطری بود که به‌واسطه‌ی اقدام خاص یک کشور به وجود می‌آمد و به توانایی‌های یک کمپانی چندفرهنگی در اجرای کسب‌وکار آسیب می‌زد. دیکتاتوری را تصور کنید که دارایی‌های خارجی را تصاحب می‌کند. اما همان‌طور که کاندولیزا رایس و ایمی […]

مدیریت مسئله‌ی «زمان بیکاری»

نویسندگان: اندرو برادسکی, ترسا آمابیلاکثر متخصصین در مورد سرشلوغی بسیار زیاد شکایت دارند. اما تحقیق جدید در میان گستره‌ای از مشاغل ازجمله مدیران، وکلا و پزشکان، به یک مسئله‌ی متفاوت اشاره می‌کند. در یک پرسشنامه، 78 درصد از کارکنان به حداقل یک بار «زمان بیکاری» در هفته اشاره کردند – دوره‌هایی که منتظرند وظیفه‌ای به […]

چرا مشتریان برای کالاهای دیجیتال به همان اندازه پول نمی‌دهند

نویسندگان: اوزگون آتاسوی, کری موروجمحصولات دیجیتال مزایای زیادی نسبت به محصولات فیزیکی دارند: حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و پشتیبانی از آن‌ها ساده‌تر است و آسیب‌پذیری کمتری به سرقت، کهنگی و آسیب دارند. بااین‌حال فروش کالاهای فیزیکی نظیر کتاب و دی‌وی‌دی کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد و در بسیاری از دسته‌های محصولات، مشتریان کماکان برای کالاهای فیزیکی […]

افراد مست خلاقیت بهتری در حل مسئله‌ دارند

نویسندگان: اندرو یاروشپروفسور اندرو یاروش از دانشگاه ایالت می‌سی‌سی‌پی و همکارانش، به 20 سوژه‌ی مردشان نوشیدنی دادند تا جایی که میزان الکل خونشان تقریباً به حد مستی رسید و سپس به هر کدام از آن‌ها یک مجموعه معما دادند تا آن‌ها را حل کنند. نه‌تنها آن‌هایی که نوشیده بودند پاسخ‌های درست بیشتری را نسبت به […]

مدیرعامل استیچ فیکس درباره‌ی فروش سبک شخصی به بازار انبوه می‌گوید

نویسندگان: کاترینا لیکدر استیچ فیکس، مدل کسب‌وکار ما ساده است: ما برای شما پوشاک و تجهیزات جانبی که دوست دارید را می‌فرستیم؛ آیتم‌هایی که می‌خواهید را نگه می‌دارید و باقی را پس می‌فرستید. از علم داده‌ها بهره می‌گیریم تا بتوانیم شخصی‌سازی را برای شما انجام دهیم و بتوانیم فراتر از تجربیات خرده‌فروشی آنلاین و کسب‎‌وکارهای خشت‌وملات […]

چگونه فناوری در حال تحول منابع انسانی است؟

سه سال پیش اچ‌بی‌آر مقاله‌ای را با عنوان «چرا از منابع انسانی متنفریم … و منابع انسانی چه‌کاری می‌تواند راجع به آن انجام دهد» منتشر کرد. در آن، پیتر کاپلی از وارتون گفت که «محیط کسب‌وکار کنونی که در آن، استعداد یک منبع کمیاب‌تر از همیشه است، فرصت بزرگی را برای تغییر در دیدگاه رایج […]

مقاله پنجم – بخش تجربه – شماره مارس آوریل 2018

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. لورم ایپسوم متن ساختگی با […]

مقاله چهارم بخش تجربه – مارس آوریل 2018 – تست عنوان طولانی تر

نویسندگان: ای اگنیشس, نویسنده 3لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. لورم […]

مقاله اول بخش روشنگری _ ژانویه فوریه 2017

Lorem ipsum dosectetur adipisicing elit, sed do.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Nulla fringilla purus at leo dignissim congue. Mauris elementum accumsan leo vel tempor. Sit amet cursus nisl aliquam. Aliquam et elit eu nunc rhoncus viverra quis at felis. Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter, […]

مقاله 1 بخش منتخب _ ژانویه فوریه 2017

نویسندگان: ای اگنیشس, نویسنده 1Lorem ipsum dosectetur adipisicing elit, sed do.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Nulla fringilla purus at leo dignissim congue. Mauris elementum accumsan leo vel tempor. Sit amet cursus nisl aliquam. Aliquam et elit eu nunc rhoncus viverra quis at felis. Be who you are and say what you feel, because those […]

یادداشت سردبیر – مارس آوریل 2018

نویسندگان: ای اگنیشسبرای تست یادداشت سردبیر – شماره مارس آوریل 2018 در این مجله موضوعات …. It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of […]

مقاله 1 بخش ایده بان – مارس آوریل 2018

نویسندگان: نویسنده 2Lorem ipsum dosectetur adipisicing elit, sed do.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Nulla fringilla purus at leo dignissim congue. Mauris elementum accumsan leo vel tempor. Sit amet cursus nisl aliquam. Aliquam et elit eu nunc rhoncus viverra quis at felis. Sed do.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Nulla fringilla purus Lorem ipsum dosectetur […]

مقاله سوم بخش روشنگری – مارس آوریل 2018

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into […]

مقاله چهارم بخش روشنگری – مارس آوریل 2018

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into […]